چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه ورزشی: قلعه‌نویی که هیجان رقابت در پله‌های بالایی جدول را به همراه استقلال تجربه کرده در هفته بیست و هشتم مرد سرنوشت‌ساز لیگ به شمار می‌رود.

او و تیم کرمانی در خانه سپاهان ماموریت سختی پیش‌رو دارند. مدعیان که همچنان توقف سپاهان را آرزو می‌کنند، به انگیزه‌های قلعه‌نویی در این دیدار امیدوارند، هرچند به نظر می‌رسد صدرنشین از شانس بیشتری برای کسب امتیازات این مسابقه خانگی برخوردار است.سپاهان، مدعی نخست عنوان قهرمانی فاصله خوبی با دو مدعی تهرانی دارد و با آرامش خاطر در این هفته پذیرای مس کرمان خواهد بود.

مأموریت توقف صدرنشین به امیر قلعه‌نویی سپرده شده. سرمربی مس البته خاطره خوبی از جدال با تیم زردپوش ندارد. او همراه با استقلال بارها مقابل سپاهان مغلوب شد و حالا در شرایط دشواری به مصاف این تیم می‌رود.

قلعه‌نویی برخلاف همیشه با احتیاط در این خصوص صحبت می‌کند: «اول برای نباختن بازی می‌کنیم ولی پیروزی در این دیدار برای ما خیلی مهم است تا شرایط را در جدول بهتر کنیم. هرچند در این دو هفته شکست خوردیم ولی از لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشتیم و فقط اشتباهات داوران که عمدی هم نبود، تیم ما را دچار مشکل کرد.» متوقف کردن سپاهان در اصفهان به هیچ‌وجه برای شاگردان قلعه‌نویی آسان نخواهد بود، خصوصاً در شرایطی که مس با شکست‌های اخیر شرایط خوبی ندارد.

سپاهان‌ هفته گذشته بازی سخت خارج از خانه مقابل ملوان را با پیروزی پشت سر گذاشت و حالا در یک جدال خانگی قطعاً به کمتر از 3 امتیاز راضی نخواهد شد. قلعه‌نویی اما انگیزه‌های زیادی در تقابل با تیم‌های بزرگ دارد و در فصل جاری به نتایج خوبی در برابر استقلال و سایپا دست یافته است. این تنها نقطه امیدواری مدعیان، خصوصاً صباباتری و پرسپولیس است.

کاظمی، بهادرانی و حاج‌صفی غایبان سپاهان در این جدال خواهند بود اما تیم پرمهره ویرا مشکلی از این ناحیه احساس نمی‌کند. مربی برزیلی با دست باز ترکیب مورد نظر خود را برای رویارویی با مس و تداوم صدرنشینی انتخاب می‌کند.

بازی آسان صبا
دیگر مدعی قهرمانی صباباتری است که با فاصله 4 امتیازی نسبت به پرسپولیس حداقل از ماندن در مکان دوم تا پایان این هفته اطمینان دارد و البته با پیروزی در آسان‌ترین بازی، به حفظ این جایگاه امیدوار است. در جمع مدعیان، صبا آسان‌ترین بازی این هفته را برگزار می‌کند و در ورزشگاه خانگی مقابل تیم قعرنشین قرار می‌گیرد. نمایش ناامیدکننده شیرین‌فراز در این چند هفته نشان می‌دهد که گل‌محمدی برای کسب این 3 امتیاز کار چندان سختی پیش‌رو ندارد. بازیکنان صبا که حالا خود را مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی می‌دانند، انگیزه زیادی برای کسب امتیازات این دیدار خواهند داشت.

در مقابل انگیزه‌های بزرگ صبا،‌ تیم قعرنشین ناامید از بقا تنها به گذراندن چند بازی باقیمانده تا پایان رقابت‌ها می‌اندیشد. شیرین‌فراز سقوط را باور کرده و تنها سعی می‌کند با نتایجی قابل دفاع حضورش در لیگ برتر را سپری کند.

فرصت پرسپولیس برای بازگشت
صدرنشینی طولانی مدت پرسپولیس در نیمه نخست لیگ، شادی بزرگ هواداران این تیم را در پی داشت و اطمینان بیش از حد به کسب عنوان قهرمانی. نیمه دوم اما پرسپولیس را دگرگون کرد و حالا تیم سرخپوش تنها به ماندن در جمع مدعیان امیدوار است.

پرسپولیس با امید به حفظ جایگاه خود در پله سوم جدول، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر را آغاز می‌کند در حالی که دیگر مدعیان قهرمانی فاصله زیادی با صدرنشین سابق پیدا کرده‌اند.

سپاهان 49 امتیازی فعلاً دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد و صباباتری هم در بازی خانگی مقابل شیرین‌فراز قادر به حفظ فاصله موجود با تیم سوم جدول خواهد بود. حالا نگرانی تیم قطبی از ناحیه تیم‌های پایین‌تر است که فاصله کمی با پرسپولیس دارند. استقلال اهواز و پاس همدان در فاصله 2 امتیازی سرخپوشان کمین کرده‌اند و به حضور در جمع 3 تیم بالایی جدول می‌اندیشند.

شکست 4 بر یک و حاشیه‌های اخیر طبیعتاً پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده و این تیم چهره متفاوتی نسبت به هفته‌های گذشته پیدا می‌کند. تیم سرخپوش ممکن است متأثر از این شکست تلخ به دنبال جبران ناکامی بزرگ، شرایط بهتری نسبت به بازی‌های اخیر داشته باشد.

همچنین ممکن است بیماری نیم‌فصل دوم باز هم گریبانگیر تیم قطبی شود و پرسپولیس باز هم بازی ضعیفی را به نمایش بگذارد. سرمربی تیم سرخپوش از تحول پرسپولیس در هفته گذشته می‌گوید: «ما تمرینات خوبی داشتیم. فشار زیادی را تحمل کردیم و سعی کردیم شکست را فراموش کنیم. فکر می‌کنیم تیم ما از نظر روانی هم وضعیت خوبی پیدا کرده و بازیکنان شرایط حساس موجود را درک می‌کنند. آن شکست تلخ تمام شد و حالا بازی دیگری پیش‌روی ماست. پرسپولیس باید چهره متفاوتی از خود نشان دهد.»

قطبی در خصوص دیدار با ملوان و بازگشت تیمش به جدال قهرمانی می‌گوید: «ما 7 بازی پیش‌رو داریم، در حالی که فرصت دیگری برای ناکامی نیست. به این موضوع فکر می‌کنیم که تنها شانس قهرمانی پیروزی در همه بازی‌های باقیمانده است. ملوان هم تیم خوب و جوانی است که با بدشانسی مقابل سپاهان شکست خورد اما برای ما راه دیگری نمانده است. ما باید به کسب همه امتیازات ممکن فکر کنیم.»

پرسپولیس در غیاب 4 بازیکن به مصاف شاگردان احمدزاده خواهدرفت. شیث رضایی با توجه به تخلفات پیاپی از حضور در تمامی تمرینات و بازی‌های این تیم تا اطلاع ثانوی محروم شده است. حسین کعبی با دریافت کارت قرمز شانس حضور در این مسابقه را از دست داد. پژمان نوری 3 اخطاره شده در حالی که خرسندی هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم سرخپوش نخواهد بود.

سرمربی سرخپوشان البته این مشکل را چندان حاد نمی‌بینید: «بود و نبود چند بازیکن تاثیر زیادی ندارد. ما بازیکنان خوبی در خطوط مختلف داریم  و با غیبت چند بازیکن اصلی هم دچار مشکل نمی‌شویم. برنامه‌ریزی خوبی داشته و جانشینان مناسب را انتخاب کردیم. مهم این است که کریم هم در این مسابقه به تیم ما اضافه می‌شود. حضور او به تیم نیروی تازه‌ای می‌بخشد.»

پرسپولیس با تغییراتی در خط دفاعی به میدان می‌رود. در غیاب شیث و نوری، ‌عبدی و نصرتی به کناره‌ها می‌آیند و باقری‌ها در کنار  حیدری زوج مرکزی خط دفاعی را تشکیل می‌دهد. قطبی قصد دارد در مربع تهاجمی تیمش هم تغییراتی ایجاد کند.

کعبی در این بازی غایب است و بادامکی هم به آمادگی کامل نرسیده، در همین شرایط ممکن است ماته به ترکیب اصلی بازگردد و در کنار خلیلی زوج خط حمله را شکل بدهد. قطبی با توجه به شرایط حساس تیمش احتیاط را کنار گذاشته و به استفاده از دو مهاجم در ترکیب تیم سرخپوش می‌اندیشد. معادله قهرمانی دشوار‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و وعده‌های تکراری هم ثمری ندارد.

قطبی در خصوص شانس باقی‌مانده برای قهرمانی می‌گوید:‌ «من می دانم که هنوز به قول خودمان عمل نکرده‌ایم. حالا به این باور رسیده‌ام که باید همه بازی‌ها را ببریم. اگر روز آخر در فاصله 3 امتیازی سپاهان باشیم، با کمک هواداران‌مان می‌توانیم به پیروزی و کسب عنوان قهرمانی در ورزشگاه آزادی امید داشته باشیم.»

کد خبر 49020

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز